Φύτρα – Μια τροφή υγείας και… επιβίωσης. Πώς μπορούμε να τα φτιάξουμε μόνοι μας..

Υπνοθεραπεία://Φύτρα – Μια τροφή υγείας και… επιβίωσης. Πώς μπορούμε να τα φτιάξουμε μόνοι μας..

Φύτρα – Μια τροφή υγείας και… επιβίωσης. Πώς μπορούμε να τα φτιάξουμε μόνοι μας..

Οι σπόροι μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για θεραπείες, σύμφωνα με τον νοτιοκορεάτη  επιστήμονα Park Jae Woo, o οποίος ανακάλυψε την Σποροθεραπεία, μελετώντας τους νόμους της ζωής, όπως δηλώνει ο ίδιος (Su Jok Ακαδημία, 2001, Μόσχα).

Τα φυτά ξεκινούν τη ζωή τους μέσα από τους σπόρους. Οι σπόροι περιέχουν τεράστια δύναμη και ενέργεια, η οποία ενεργοποιείται κάτω από κατάλληλες συνθήκες υγρασίας, θερμοκρασίας και οξυγόνου του περιβάλλοντος.

Φύτρα  λέμε το βλάστεμα των  διάφορων σπόρων. Είναι η διαδικασία που η ίδια η φύση χρησιμοποιεί για τον πολλαπλασιασμό των φυτών. Είναι τροφή πλούσια σε ιχνοστοιχείαμέταλλα, βιταμίνες Α,Β,C,  ένζυμα, αντιοξειδωτικά, μαγνήσιο, χλωροφύλλη καθώς και άλλες ουσίες, τις οποίες αγνοούμε προς το παρόν. Ανανεώνουν τα κύτταρα και καθυστερούν τη διαδικασία γήρανσής τους. Ο καθένας μπορεί να καλλιεργήσει και να παράγαγει τα βλαστάρια  διάφορων σπόρων συμβάλλοντας στην καλυτέρευση της υγείας του.

Είναι όμορφο και απολαυστικό, θα έλεγα, να βλέπεις να αναπτύσσονται τα διάφορα βλαστάρια. Δύο ή τρεις κουταλιές της σούπας σπόροι θα μας γεμίσουν ένα βάζο του λίτρου. Είναι η ανώτερη διατροφή που μπορεί να έχει ο άνθρωπος.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Βάζουμε  3 έως 5 κουταλιές σούπας μέσα σε γυάλινο βάζο (ανάλογα με το μέγεθος του βάζου) βιολογικούς ή παραδοσιακούς σπόρους ροβίτσας (πράσινη σόγια), φακής, άλφα-άλφα, σιταριού, σουσαμιού, ρεβιθιού, σιναπιού, ηλιόσπορου, σέλινου, ραπάνου, κάρδαμου… και προσθέτουμε καθαρό νερό -3 έως 5 φορές τον όγκο των σπόρων. Αποφεύγουμε τους σπόρους σολανίδων (ντομάτα, πατάτα, πιπεριά κλπ.). Μουσκεύουμε για 6-10 ώρες, ανάλογα με τον (ζεστό ή κρύο) καιρό που κάνει. Με τον ζεστό καιρό θα χρειάζεται λιγότερος χρόνος. Ο κάθε σπόρος έχει τον δικό του χρόνο. Καλύπτουμε το άνοιγμα του βάζου με ένα διαφανές πανί ή νάιλον τούλι,  το οποίο σφίγγουμε στον λαιμό του βάζου. Μετά την παρέλευση του απαιτούμενου χρόνου, χύνουμε το νερό και τοποθετούμε το βάζο ανάποδα, με γωνία 45 μοιρών για να στραγγίζει καλά.

Πρωί, μεσημέρι και βράδυ βρέχουμε με φρέσκο νερό και τοποθετούμε το βάζο και πάλι ανάποδα, όπως και προηγουμένως, για να στραγγίζει καλά. Σκεπάζουμε το βάζο με μια πετσέτα ώστε να μην έχει φως, αλλά να μπορεί να αερίζεται και να έχει ζέστη. Συνεχίζουμε για 2 έως 3 μέρες και μόλις τα βλαστάρια εμφανιστούν, απομακρύνουμε την πετσέτα για να πρασινίσουν οι βλαστοί -στις επόμενες 10 έως 12 ώρες ή και περισσότερο. Αποφεύγουμε την απευθείας έκθεση στον ήλιο γιατί θα μας τα κάψει. Μετά, τα τοποθετούμε στο ψυγείο μας, μέσα σε ένα πλαστικό στεγνό δοχείο και καταναλώνουμε 2 κουταλιές της σούπας στις σαλάτες μας, στα βραστά χόρτα μας, στο μπλέντερ με τον χυμό μας, στη σάλτσα μας, στα σάντουιτς… Στο ψυγείο συνεχίζουν να αναπτύσσονται με αργό ρυθμό. Οι βλαστοί δεν πρέπει να βράζονται γιατί καταστρέφονται. Μπορούμε να τα ψιλοκόβουμε και να τα βάζουμε σε όλα τα φαγητά και τα ροφήματά μας.

Πολλοί βλαστοί καταναλώνονται χωρίς πράσινα φύλλα.

Χρόνοι φυτρώματος για μερικούς σημαντικούς  σπόρους

  • Φακές: 3 μέρες, τα καταναλώνουμε ως φύτρα πριν πρασινίσουν. Δεν αφήνουμε να μεγαλώσουν και να βγάλουν πράσινα φύλλα.
  • Φαγόπυρο: 3 ημέρες (αποτελεί πλήρη πηγή πρωτεΐνης. Περιέχει δηλαδή και τα 8-9 βασικά αμινοξέα που αδυνατεί να παραγάγει το σώμα μας).
  • Ελληνικό σιτάρι: 2-5 ημέρες (περιέχουν ανά 100 γρ.: Θερμίδες 198, Πρωτεΐνες 7,5 γρ., Λιπαρά 1,3 γρ., Yδατάνθρακες, Φυτικές ίνες, Μαγνήσιο, Φώσφορο, Σελήνιο).
  • Ρεβίθια: 2 ημέρες (προσοχή! Δεν καταναλώνουμε φύτρα ρεβιθιών που έχουν βλαστήσει).
  • Άλφα – άλφα: 7 ημέρες   (περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη 4% και βιταμίνες A, B, Β12, C, E και Κ ).
  • Μπρόκολο: Μετά 2 μέρες είναι έτοιμα.

«Έχει αποδειχτεί ότι τα φύτρα του εμποδίζουν την οστεοπόρωση, βοηθούν σε ανώδυνη εμμηνόπαυση και είναι κατά των καρκινικών όγκων! Έρευνες που έγιναν στο Ιατρικό Πανεπιστήμιο John Hopkins ανακάλυψαν ότι τα ένζυμα που αναπτύσσονται στα φύτρα του μπρόκολου εμποδίζουν τα κύτταρα να μεταλλαχτούν σε καρκινικά». Σύμφωνα με την Κλεοπάτρα Ζουμπουρλή, μοριακή βιολόγο, medlabnews.gr) “η κατανάλωση του μπρόκολου ως βραστή σαλάτα ή φύτρα δεν πρέπει να ξεπερνάει τα φυσιολογικά πλαίσια γιατί μπορεί να φέρει ανισορροπία στη λειτουργία του Θυρεοειδή μας”!

  • Τριγωνέλλα (fenugreek): 3 – 5 ημέρες (αμινοξέα, ασβέστιο, λιπαρά οξέα, φυλλικό οξύ, σίδηρος, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φώσφορος, κάλιο, σελήνιο, ψευδάργυρος, βιταμίνη Β1, βιταμίνη Β2, βιταμίνη Β3 και βιταμίνη C). Πηγή: http://www.mydiatrofi.gr.
  • Λιναρόσπορος: Χρόνος βλάστησης:7 μέρες. Αντιοξειδωτικός, με υψηλή πηγή πρωτεΐνης (20-25%), Ωμέγα-3, ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο και τα βασικά αμινοξέα.

Κλείνοντας, να υπενθυμίσω πως υπάρχει  στο διαδίκτυο  ενημέρωση για τις  «συσκευές παραγωγής φύτρων» σε  προσιτές τιμές. Καλή επιτυχία!

Νίκος Γ. Δαφόπουλος – Σύμβουλος Ορθού Τρόπου Ζωής & Διατροφής, Διπλωματούχος του Κέντρου Έρευνας CE.RE.D.OR -«Vie et Action» Γαλλίας.

By | 2018-10-19T14:16:29+00:00 Οκτώβριος 19th, 2018|BLOG|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment