Loading...

Αντιμετώπιση Πόνου

Υπνοθεραπεία://Αντιμετώπιση Πόνου
Αντιμετώπιση Πόνου 2017-11-28T17:40:24+00:00

Ο χρόνιος πόνος είναι ένα περίπλοκο ζήτημα που μπορεί να είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί. Συχνά, απαιτούνται ποικίλες προσεγγίσεις που θα βοηθήσουν στη μείωση του πόνου, τη και την διαχείριση των συναισθηματικών καταστάσεων που μπορεί να δημιουργηθούν.

Τί είναι ο χρόνιος πόνος

Υπάρχουν δύο διαφορετικοί τύποι πόνου: ο οξύς και ο χρόνιος πόνος. Ο οξύς πόνος (που επίσης αναφέρεται ως βραχυχρόνιος πόνος) είναι συνήθως αποτέλεσμα κάποιου ατυχήματος ή προσωρινής ασθένειας. Σε αυτή την περίπτωση, ο γιατρός σας θα κάνει μια διάγνωση και θα σας προτείνει τρόπους για να μειώσετε τον πόνο (π.χ παυσίπονα).

Ο χρόνιος ή μακροχρόνιος πόνος είναι συχνά πιο περίπλοκος. Ο πόνος μπορεί να είναι αποτέλεσμα ιατρικής πάθησης, ή μπορεί και να μην υπάρχει προφανής αιτία. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο πόνος δεν είναι πραγματικός, αλλά κάνει τη θεραπεία του πολύ πιο περίπλοκη.

Αν αντιμετωπίζετε κάποιο πόνο, σας συμβουλεύουμε πρώτα να επισκεφτείτε το γιατρό σας. Θα είναι σε θέση να διερευνήσει περαιτέρω τι τον προκαλεί και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισής του.

Διαχείριση Πόνου

Εάν αντιμετωπίζετε πόνο συχνά, τότε είναι είναι πολύ πιθανό να ανήκει στην κατηγορία του χρόνιου πόνου. Όσο δελεαστικό και εάν είναι το να μείνετε στο κρεβάτι και να μην κινήστε, στις περισσότερες περιπτώσεις κάτι τέτοιο μπορεί να κάνει τα πράγματα χειρότερα. Η ακινησία μπορεί να κάνει το σώμα σας να γίνει δύσκαμπτο και με την πάροδο του χρόνου θα χάνετε δύναμη. Αυτό μπορεί επίσης να επηρεάσει τον ύπνο και τη διάθεσή σας.

Καλό είναι να προσπαθήσετε να είστε σε κίνηση. Η ήπια άσκηση μπορεί πραγματικά να λειτουργήσει ως μια φυσική μορφή ανακούφισης του πόνου. Πρώτα όμως χρειάζεται να συμβουλευτείτε το γιατρό σας για να μάθετε ποιες ασκήσεις μπορείτε να κάνετε με ασφάλεια. Ψάξτε για κάτι που δεν θα ασκήσει υπερβολική πίεση στο σώμα σας, όπως:

  • Περπάτημα
  • Yoga
  • Κολύμπι

Κάποιες φορές το να σηκωθείτε από το κρεβάτι και να  ενεργοποιηθείτε είναι αρκετό. Ακούστε το σώμα σας και μην κουράζεται τον εαυτό σας.

Για πολλούς άνθρωποι με χρόνιες παθήσεις απαιτείται κάποια μορφή σωματικής θεραπείας. Αυτό θα γίνει από τον ιατρό σας ως μέρος του πλάνου αποθεραπείας σας. Η σωματική θεραπεία περιλαμβάνει συνήθως διατάσεις, απαλούς χειρισμούς και άλλες ασκήσεις ανακούφισης πόνου.

Τα φάρμακα και τα παυσίπονα μπορούν επίσης να είναι μέρος της αποθεραπείας σας. Θα πρέπει όμως να συμβουλεύεστε πάντα τον γιατρό σας. Τα παυσίπονα μπορεί να είναι αποτελεσματικά, ωστόσο είναι σημαντικό να τα χρησιμοποιείτε με σύνεση καθώς μπορεί να έχουν παρενέργειες.

Μια άλλη σημαντική πτυχή στην θεραπεία του πόνου είναι η σχέση σώματος και πνεύματος.

Πώς μπορεί η Υπνοθεραπεία να βοηθήσει στην διαχείριση πόνου

Στο Κέντρο Κλινικής Υπνοθεραπείας πιστεύουμε ότι ο πόνος δεν είναι παρά μόνο μία πληροφορία η οποία έρχεται να σε ενημερώσει ότι κάτι δεν πάει καλά. Άλλωστε υπάρχουν πολλές κλινικές μελέτες που πλέον συνδέουν τον πόνο αλλά και τις σωματικές ασθένειες (συμπτώμα) με τις ψυχικές ασθένειες (αιτία).

Το άγχος μπορεί να είναι μία από τις ανεπιθύμητες παρενέργειες του πόνου και μπορούν ακόμη και να κάνουν την αίσθηση του πόνου να είναι πιο έντονη. Ο τρόπος με τον οποίο το μυαλό ανταποκρίνεται στον πόνο συνδέεται επίσης με τις φυσικές αισθήσεις.

Μέσω της Κλινικής Υπνοθεραπείας μπορούμε να μειώσουμε το άγχος και να τροποποιήσουμε τα μοτίβα σκέψης που σχετίζονται με τον πόνο, κάτι που μπορεί να κάνει μια τεράστια διαφορά στην αντίληψη και την αίσθηση του πόνου. Είναι ένας από τους πολλούς λόγους γιατί οι άνθρωποι στρέφονται προς την υπνοθεραπεία.

Όταν βρίσκεστε σε κατάσταση ύπνωσης, μέσω της καθοδήγησής μας επιτρέπετε στις σκέψεις που σας αποσπούν να ηρεμήσουν και αρχίζετε σιγά σιγά να χαλαρώνετε. Αυτό προσωρινά χαλαρώνει το συνειδητό μέρος του μυαλού σας, επιτρέποντας στο υποσυνείδητό σας να είναι δεκτικό στην αλλαγή. Σε αυτό το σημείο ανάλογα με την περίπτωση η οποία είναι κάθε φορά μοναδική, θα γίνει η ενθαρρύνει του νου για την ανακούφιση του πόνου. Στις περισσότερες περιπτώσεις θα σας δοθούν επίσης μετα-υπνωτικές προτάσεις, επιτρέποντάς σας να διεξάγετε αυτο-ύπνωση μετά την ολοκλήρωση των συνεδριάσεών σας.

Δεν θα σας πείσουμε ότι ο πόνος σας δεν υπάρχει, άλλωστε η ύπαρξη του πόνου είναι ζωτικής σημασίας. Η Υπνοθεραπεία για την διαχείριση του πόνου στοχεύει στη διαχείριση οποιουδήποτε φόβου και άγχους που μπορεί να έχετε ή μπορεί να σας δημιουργήθηκε από τον πόνο σας. Βοηθά επίσης στη μείωση του άγχους και τη χαλάρωση του νευρικού συστήματος για να βοηθήσει να γίνει λιγότερο αντιδραστικό στον πόνο.

Η Υπνοθεραπεία για την διαχείριση του πόνου επίσης επαναπροσανατολίζει το μυαλό σας μακριά από τον πόνο και σε κάτι πιο ευχάριστο. Για παράδειγμα, μπορεί να σας ζητήθει να φανταστείτε ότι είστε κάπου ωραία, σε μια παραλία. Χρησιμοποιώντας τεχνικές απεικόνισης μπορεί να σας ζητηθεί να περιγράψετε τον τόπο με περισσότερες λεπτομέρειες. Σκεπτόμενοι με το τι μοιάζει με τη θάλασσα, η ζεστασιά του ήλιου και η αίσθηση της άμμου ανάμεσα στα δάκτυλα των ποδιών σας θα σας βοηθήσει να αποσπάσετε την προσοχή από τον πόνο σας.

Ο αριθμός των συνεδριών που θα χρειαστεί εξαρτάται από το ιστορικό του κάθε ανθρώπου, ωστόσο η υπνοθεραπεία για τη διαχείριση χρόνιου πόνου συνήθως χρειάζεται 4 – 10 συνεδρίες. Κατά την διάρκεια της θεραπείας, παρέχονται ηχητικά τα οποία δημιουργούνται για το συγκεκριμένο πρόβλημα διαχείρισης πόνου τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο σπίτι για να χαλαρώνετε.

Χαλάρωση για ανακούφιση από τον πόνο

Όταν πονάμε το σώμα μας συνήθως βρίσκεται σε ένταση. Και μόνο αυτό αυξάνει τις αισθήσεις μας, συνεχίζοντας τον κύκλο του άγχους, της έντασης, του φόβου και του πόνου. Οι τεχνικές χαλάρωσης που χρησιμοποιούμε μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση αυτού του προβλήματος. Όταν χαλαρώνουμε νοητικά, το σώμα μας ακολουθεί.

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές τεχνικές χαλάρωσης που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για ανακούφιση από τον πόνο, συμπεριλαμβανομένου του διαλογισμού, της προοδευτικής χαλάρωσης των μυών και των τεχνικών αναπνοής.

Διαλογισμός

Ο διαλογισμός είναι μια διαδικασία που στοχεύει στο να χαλαρώσει το μυαλό και το σώμα. Οι δύο πιο συνηθισμένοι τύποι διαλογισμού είναι:

Υπερβατικός διαλογισμός – Επαναλαμβάνετε μια λέξη ή φράση (γνωστή ως μάντρα) για να αφήσετε άλλες σκέψεις να διαλυθούν.
Διαλογισμός της ηρεμίας – Στο σημείο αυτό εστιάζετε στην παρούσα στιγμή.

Αρχαιοελληνικός διαλογισμός – Οι Έλληνες είμαστε ένας λαός που το μυαλό μας λειτουργεί συνεχώς. Ο αρχαιοελληνικός διαλογισμός έχει να κάνει με την χρησιμοποίηση του μυαλού και της σκέψης για να μπορέσεις να χαλαρώσεις. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο βιβλίο της Αλτάνης Άρρητοι Λόγοι Ελληνικός Δια-λογισμός.
Μελέτες έχουν δείξει ότι ο συστηματικός διαλογισμός μπορεί να αυξήσει την ανοχή του πόνου καθώς και να μειώσει το άγχος και την ένταση.

Προοδευτική χαλάρωση των μυών

Αυτή η τεχνική περιλαμβάνει την ένταση και τη χαλάρωση των μυϊκών ομάδων. Η ιδέα πίσω από αυτό είναι να βοηθήσει τον συμμετέχοντα να αναγνωρίσει τη διαφορά μεταξύ έντασης και χαλάρωσης, η οποία με τη σειρά της χαλαρώνει το σώμα.

Τεχνικές αναπνοής

Οι τεχνικές αναπνοής σχεδιάζονται για να διδάξουν στους ανθρώπους πώς να χρησιμοποιούν την αναπνοή τους για να χαλαρώσουν, να μειώσουν το άγχος αλλά και να θεραπεύσουν το σώμα τους καθώς η αναπνοή είναι η διεργασία που μας κρατάει ζωντανούς.


Πόνος και ψυχική υγεία

Η ζωή με πόνο σε καθημερινή βάση μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολη – τόσο σωματικά όσο και ψυχικά. Ο χρόνιος πόνος μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα στρες, αϋπνίας και ακόμη και κατάθλιψης και άγχους.

Ανησυχία

Εάν πάσχετε από χρόνιο πόνο, μπορεί να αισθάνεστε συμπτώματα άγχους. Μπορεί να κάνετε πολλές σκέψεις ως προς την αιτία του πόνου, ή μπορεί να προσμένετε τον πόνο και στο τέλος να τον προκαλείτε. Σε κάποιες περιπτώσεις, ορισμένες καταστάσεις προκαλούν άγχος καθώς ανησυχείτε για το αν η κατάσταση σας θα προκαλέσει προβλήματα.

Η ανυπομονησία μπορεί να αυξήσει την αντίληψή σας για τον πόνο καθώς εσείς πιέζετε περισσότερο και εστιάζεστε στην αίσθηση. Ένα μεγάλο μέρος της υπνοθεραπείας για τον πόνο εξετάζει αυτό το θέμα. Βοηθώντας το μυαλό σας να αντιδράσει διαφορετικά στην αίσθηση, τα επίπεδα άγχους μειώνονται.

Κατάθλιψη

Με τον πόνο συνήθως έρχεται μια μεγάλη αρνητικότητα. Μπορεί να σκέφτεστε το πόσο άσχημα αισθάνεστε ή αναρωτιέστε «γιατί σε εμένα;». Αυτή η αρνητική σκέψη μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη. Αυτή η κατάσταση ψυχικής υγείας επηρεάζει την ποιότητα ζωής και μπορεί να γίνει πολύ σοβαρή.

Για να μάθετε πώς η υπνοθεραπεία μπορεί να υποστηρίξει τα άτομα με κατάθλιψη, πατήστε εδώ.

Αϋπνία

Όταν πονάμε, μπορεί να δυσκολευόμαστε να χαλαρώσουμε ή να κοιμηθούμε. Σε ορισμένες περιπτώσεις αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αϋπνία. Ο ύπνος είναι σημαντικός καθώς δίνει στο μυαλό και τα σώμα μας την ευκαιρία και το χρόνο να ανακάμψουν και να αυτοθεραπευτούν από την ημέρα – κάτι που είναι πολύ σημαντικό, ιδιαίτερα για εκείνους με χρόνιες καταστάσεις πόνου.

Η υπνοθεραπεία για την αϋπνία είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για πολλούς, ενθαρρύνοντας τόσο τη χαλάρωση όσο και τον ξεκούραστο ύπνο. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα πατώντας εδώ.

Επίπονες καταστάσεις

Ορισμένες ασθένειες και καταστάσεις είναι γνωστές για την πρόκληση πόνου. Μπορείτε να διαβάσετε κάποια τέτοια παραδείγματα:

Αρθρίτιδα

Η αρθρίτιδα είναι μια κατάσταση που προκαλεί φλεγμονή και δυσκαμψία των αρθρώσεων. Ανάλογα με τη σοβαρότητα, ο πόνος μπορεί να είναι ήπιος ή σοβαρός, καθιστώντας δύσκολη την καθημερινή ζωή.

Καρκίνος

Οι περισσότεροι άνθρωποι που αναπτύσσουν καρκίνο θα βιώσουν πόνο σε κάποιο σημείο. Αυτό μπορεί να οφείλεται στους ίδιους τους όγκους ή στη θεραπεία του καρκίνου. Και πάλι όμως, ο βαθμός του πόνου εξαρτάται από την κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

Ενδομητρίωση

Αυτή η γυναικολογική κατάσταση συμβαίνει όταν κύτταρα όπως αυτά που βρίσκονται στη μήτρα βρίσκονται σε άλλα μέρη του σώματος. Για μερικές γυναίκες, η κατάσταση είναι ανώδυνη. Η πλειοψηφία όμως εμφανίζει πυελικό πόνο, σοβαρό πόνο και πόνο κατά τη διάρκεια / μετά το σεξ.

Ινομυαλγία

Η αιτία της ινομυαλγίας είναι σε μεγάλο βαθμό άγνωστη. Τα συμπτώματά περιλαμβάνουν εκτεταμένους πόνους σε μύες που αισθάνονται δύσκαμπτοι. Η Υπνοθεραπεία μπορεί να προσφέρει μεγάλη βοήθεια στην διαχείριση πόνων Ινομυαλγίας.

Σκλήρυνση κατά πλάκας (MS)

Η ΣκΠ είναι μια κατάσταση που επηρεάζει τον εγκέφαλο, τα νεύρα και το νωτιαίο μυελό. Περίπου οι μισοί από τους ανθρώπους που υποφέρουν από ΣκΠ θα βιώσουν πόνο. Ο πόνος μπορεί να είναι είτε του μυοσκελετικού συστήματος λόγω της πίεσης στους μύες / αρθρώσεις είτε του νευροπαθητικού συστήματος, όπου οι κατεστραμμένες νευρικές ίνες προκαλούν μια αίσθηση καψίματος/ μαχαιρώματος.

Εάν υποφέρετε από χρόνιους πόνους, είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσετε ότι δεν χρειάζεται να το περάσετε μόνοι σας. Υπάρχει ελπίδα! Η αναζήτηση ιατρικής και θεραπευτικής υποστήριξης είναι απαραίτητη. Οι ιατροί μπορούν να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε πρακτικά την κατάστασή σας, ενώ η Υπνοθεραπεία μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε τα συμπτώματα που σχετίζονται με τον πόνο και να αλλάξετε τον τρόπο αντιμετώπισης του.

Πολύ συχνά, αυτός ο συνδυασμός προσέγγισης βοηθά τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν χρόνιους πόνους. Εάν σκέφτεστε την Υπνοθεραπεία για τον πόνο, φροντίστε να ενημερώσετε το γιατρό σας και να γνωρίζετε ότι πρόκειται για μια συμπληρωματική θεραπεία, σχεδιασμένη για χρήση σε συνδυασμό με την ιατρική. Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ